środa 21 lutego
facebook
A A A odsłuchaj
wersja kontrastowa
migowy
mapa
wersja polska wersja angielska wersja niemiecka wersja rosyjska
logo legionowo herb legionowo bip

TELEADRESY

WYDARZENIA

Luty
PN WT R CZ PT SO ND
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4


EURO 2012. Emocje powoli opadają, choć wciąż w mediach dominuje temat piłkarskich zmagań. U nas przyszedł czas na kilka słów podsumowania.


Wybór powiatu legionowskiego na centrum pobytowe reprezentacji Grecji to wielkie wyróżnienie.
Gratulacje należą się gospodarzowi miasta Legionowo za bazę sportową, spełniającą wymagania piłkarzy oraz 

Foto
Trening reprezentacji Grecji

właścicielowi Hotelu Warszawianka za wysoki standard obiektów i całego zaplecza wypoczynkowego. Powiat legionowski był najchętniej, obok Warszawy, wybierany przez kibiców zza granicy na miejsce zakwaterowania na Mazowszu. Rezerwacje w lokalnych hotelach zrobiło ponad 1000 gości. Starosta Legionowski Jan Grabiec postanowił więc pobyt greckich piłkarzy wykorzystać dla promocji powiatu. Wszystkie przedsięwzięcia odbywały się pod specjalnie na tą okazję wymyślonym hasłem „kibicujemy turystom”, a strony internetowe, publikacje, billboardy oraz naturalnie „Kurier. Informator Powiatu Legionowskiego”, zostały opatrzone okolicznościową identyfikacją wizualną. Witaliśmy turystów po polsku, angielsku i rosyjsku, w niektórych miejscach także po grecku. 
 

Foto

Aby przybliżyć ofertę turystyczną regionu, wydaliśmy folder i mapę w trzech językach: polskim, rosyjskim i angielskim. W publikacjach wykorzystaliśmy m. in. zdjęcia lotnicze, a także zdjęcia otrzymane z referatów promocji gmin powiatu legionowskiego oraz zdjęcia nadesłane przez mieszkańców na konkurs fotograficzny „Powiat Legionowski - cztery pory roku w obiektywie”.

Foto

Dystrybuowaliśmy wydawnictwa w punktach informacji turystycznej, w Strefie Kibica w Warszawie, na konferencjach prasowych dla dziennikarzy oraz w ośrodkach wypoczynkowych, urzędach, na imprezach organizowanych w gminach powiatu legionowskiego, jednym słowem - wszędzie, gdzie mogli się pojawić turyści, odwiedzający w tym czasie nasze okolice. Materiały graficzne spotkały się z dobrym przyjęciem między innymi w Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, z którą współpracujemy od lat. 

Kolejnym wydarzeniem medialnym, prezentującym nasz region i zachęcającym do odwiedzin okolic Jeziora Zegrzyńskiego, był program telewizyjny, wyemitowany 9 czerwca na antenie TVP Info. Mieszkańców Warszawy o zasadności korzystania z uroków i bazy turystycznej powiatu legionowskiego, przekonywali między innymi 

Foto

starosta legionowski – zachwalając uroki okolic z „Dzikiej Plaży” w Nieporęcie oraz wicestarosta, prezentujący jezioro z roweru wodnego. Ekipa telewizyjna miała pełne ręce roboty. Dziennikarze spędzili z nami cały dzień, była prognoza pogody, specjalne wydanie Kuriera Mazowieckiego, wiadomości sportowe i liczne argumenty, dlaczego warto tu przyjechać.

Na terenie Centrum Szkolenia Policji w Legionowie stacjonowało Policyjne Centrum Dowodzenia, utworzone na potrzeby EURO 2012. To ważne i prestiżowe wyróżnienie dla powiatu legionowskiego. Oficerowie łącznikowi z 18 państw Europy z bazy mieszczącej się na naszym terenie wykonywali swoje obowiązki, czuwając nad bezpieczeństwem piłkarzy, kibiców i mieszkańców. Aby zapoznać policjantów z atrakcjami regionu, starosta legionowski zaprosił ich 15 czerwca na wycieczkę. Mieli okazję oderwać się od codziennych obowiązków i poznać okolice Jeziora Zegrzyńskiego. Oficerowie zgodnie zapewniali, że z przyjemnością wrócą tu jako turyści.

Następnym punktem w strategii promocji w związku z mistrzostwami, było study tour dla mediów. 19 czerwca odwiedziło nas ponad 30 dziennikarzy z Polski i z Europy, akredytowanych przy EURO 2012 na Mazowszu. Na trasie wycieczki znalazły się najpiękniejsze i najciekawsze miejsca - plaże, porty, ośrodki wypoczynkowe, Twierdza Modlin. 

Foto

Dziennikarze żeglowali, pływali motorówką, ruszyli w rejs „Zefirem”, szczególnie odważni skorzystali z parku linowego. Zgodnie twierdzili, że był to udany dzień i z pewnością będą zachęcać do odwiedzania okolic Jeziora Zegrzyńskiego. Słowa dotrzymali, gdyż artykuły o regionie pojawiły się w prasie i serwisach internetowych chwilę po wycieczce. 


23 czerwca, a więc w środku wydarzeń związanych z EURO, można było powiat legionowski ponownie zobaczyć w telewizji. Wspólnie z Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną, wzięliśmy udział w programie TVP1 - „Nie ma jak Polska”. Jest to nowym pomysł na promocję ciekawych turystycznie miejsc naszego kraju i już w pierwszym odcinku prowadzący, Maciej Orłoś i Anna Karna, zawitali nad Jezioro Zegrzyńskie. 
 

Foto

Dodatkowo w trakcie trwania EURO, mogli Państwo na bieżąco zapoznawać się z wydarzeniami mającymi miejsce na terenie powiatu, nasi fotoreporterzy byli dosłownie wszędzie. Fotorelacje ukazywały się na bieżąco na fan page’u Jeziora na portalu Facebook, szersze relacje na stronie jezioro.zegrzyńskie.pl i oczywiście na stronie powiat-legionowski.pl. Organizowaliśmy liczne konkursy związane z mistrzostwami, w których można było wygrać zarówno wejściówki na treningi otwarte reprezentacji Grecji, jak i m. in. szaliki „Polska - Grecja”,

Foto


specjalnie zaprojektowane dla powiatu legionowskiego. Promowaliśmy także Jezioro Zegrzyńskie na facebook’owych portalach rosyjskich oraz greckich. Kibicowaliśmy turystom, kibicowaliśmy naszej polskiej reprezentacji narodowej, kibicowaliśmy także naszym gościom – Grekom. Wielu turystów, z którymi rozmawialiśmy, było zachwyconych Jeziorem Zegrzyńskim i obiecywało wrócić, z rodzinami i znajomymi. 
EURO 2012 już za nami, ale przed nami kolejne wyzwania – kibicujemy turystom cały rok!